اجاره ماشین عروسو رانندگان تشریفات
کار راننده تشریفات صرفاً جابه جایی مسافران و مدیران خود نیست برای انواع اجاره ماشینمانند اجاره ماشین تشریفاتو ماشین با رانندهراننده تشریفات در ارتباط با مسافران، مدیران، اتومبیل تشریفات مهمانان و هر شخصی دیگر، علاوه بر جابه جایی آنها می بایستی آداب و تشریفات در رانندگی را نیز رعایت کند
ادارات، سازمانها و شرکتهای خصوصی برای مقاصد مختلفی مانند ماشین در اختیارو ماشین عروس با گلتصمیم به استخدام راننده تشریفات میگیرند اما در این میان بعداز استخدام، مدیران و هم خود فرد دغدغه این را دارند که چه کارهایی را بایددر حین انجام کار انجام دهند و چه کارهایی را نباید انجام دهند
شرکت سعادت رنتقصد دارد چند مورد را که برای رانندگان تشریفات مهم هستند را خاطر نشان کند تشریفات در رانندگی در برخی از موارد شاید آنقدر کوچک باشند که خود مدیر یا راننده متوجه آن نباشد و قدرت تشخیص این موارد را نداشته باشند اما در این حین رعایت کردن یا رعایت نکردن همین آداب بشدت نتایج بزرگ خوب یا بدی را بوجود خواهد آورد
راهحل چیست؟
تصور کنید راننده تشریفات شرکت یا سازمان شما مهارتهای تشریفاتی مانند نحوه حمل و نقل وسایل آداب معاشرت حرفه ای مثل احوالپرسی و دست دادن صحیح، خوشرویی، زبان بدن (حرکات غیرکلامی) درست، پوشش و ظاهر راننده، چگونگی صحبت و رفتار راننده با مدیران و مهمانان، و بسیاری موارد دیگر که در کارگاههای حضوری به آن میپردازیم، این موارد را راننده تشریفات شما رعایت نمیکند، مدیران و کارکنان و مهمانان شما در طول روز چه حس و حالی خواهند داشت؟ آیا واقعاً برای این افراد انرژی باقی
خواهد ماند؟ آیا شما حاضرید چنین فردی را که این موارد را رعایت نمیکند استخدام و آنها را نگه دارید مهمانی دارید که قرار همکاری گذاشته اید و جابه جایی او را برعهده دارید مثلاً قرار هست از فرودگاه به محل جلسه شرکت یا سازماناز ترانسفر فرودگاه امامیا از شرکت یا سازمان شما به نقطه ای دیگر از شهر برده شوند، اگر راننده شما فقط وظیفه خود را جابه جایی مهمانان بداند و آدابی که راننده تشریفات باید رعایت کنند این فرد نداند یا رعایت نکند مهمان و مسافر شما چه دیدی نسبت که تمام سازمان یا شرکت شما پیدا خواهد کرد آیا این نمونه رانندگان باعث خواهند شد که پرستیژ شما و شرکت شما جلوی مهمان حفظ شود
در ادامه تعدادی از آداب و تشریفاتی که هر راننده تشریفات باید رعایت کند را آورده ایم
آداب و تشریفات برای راننده تشریفات
وسایل مدیران، مهمانان و همراهان آنان، از شرکت، سازمان و یا داخل فرودگاه تا داخل وسیله نقلیه باید توسط نیروهای خدماتی یا شخص راننده حمل شود در زمان گذاشتن وسایل مدیران و مسافران خود به آرامی، بدون پرتاب کردن، ضربه زدن و صدا درآوردن داخل ماشین گذاشته شود و البته برخی از وسایل بسیار خصوصی و مهم می باشند و مدیران و مهمانان ترجیح میدهند نزد خودشان باشد، مانند کیف دستی ، کیف سامسونت که توسط خود مدیر یا مسافر حمل می شود، پس برای گرفتن چنین وسایلی برای حمل و گذاشتن در ماشین اصرار نورزید
در زمان حمل وسایل مدیر یا مسافر خود از گفتن جملاتی مثل (چقدرسنگینه!) یا (چی توش گذاشتین) یا (کیف و وسایل شما بهش نمیاد اینقدر سنگین باشه!) خودداری کنید
تا جایی که امکان دارد وسایل را در دو طرف بدن خود بگیرید و همچنین وسایل را بر روی دوش و کمرخود نگذارید
در زمانیکه در را برای مدیر یا مسافر خود باز میکنید و خودتان در کناریایستاده تا راحتتر بتوانند سوار شوند مثلاً اگر مدیر شما در عقب مینشیند خودتان کنار در جلویی اتومبیل بایستید و اگر در جلو می نشیند بعداز بازکردن در، خودتان جلوتر نزدیک لاستیک جلویی ماشین بایستید
برخی مدیران و مسافران صندلی های جلو و برخی صندلی های عقب را ترجیح می دهند در این مواقع بهتر است سوال کنید که کجا می نشینند و هر جا که خود فرد انتخاب کرد به نظراو احترام بگذارید و از اصرارهای بی مورد خودداری کنید
بهتر است در اتومبیل موسیقی نگذارید (اگر گذاشتید ملایم و با صدای آهسته باشد) مگر اینکه مدیر یا مسافر پیشنهاد کرد
بسیاری برای اینکه داخل ماشین بوی خوبی دهد از اسپری های خوشبوکننده استفاده می کنند، سعی کنید از اسپری هایی که بوی ملایمی دارند استفاده کنید و از اسپریهایی که بوی
تند و گرمی دارند به هیچ عنوان استفاده نکنید. (ترجیح به این هست اگر داخل اتومبیل اگر بوی بد مثل بنزین یا… نمی دهد از هیچ خوشبوکنندهای استفاده نشود چون افراد سلیقههای مختلفی دارند و حتی اگر خوشبوکننده شما ملائم، کم و خوب باشد ممکن است به آن بو حساسیت داشته باشند)
زمانیکه مسافران شما از یک نفر بیشتر شدند احتمالاً شروع به صحبت میکنند، در این مواقع که دو نفر در اتومبیل در حال صحبت کردن با هم هستند حالت کاملاً بی طرف به
خود بگیرید و همچنین از پرسیدن سوالات و صحبت هایی که شاید جنبه خصوصی داشته باشد بپرهیزید
در هنگام رانندگی از نحوه رانندگی سایر رانندگان و عابرین پیاده انتقاد وشکایت نکنید و حتی اگر فردی حقوق شما را رعایت نکرد خونسردی خود را حفظ کرده و صحبتی نکنید
زمانیکه داخل ماشین هستید و در حال انتقال مدیران و مسافران خود هستید از نگاه کردن به مدیران و مسافران خودداری کنید، ممکن است در کنار شما نشسته باشند که بخواهید از
کنار نگاه کنید و شاید در صندلیهای عقب نشسته اند نیز از نگاه کردن از طریق آینه خودداری کنید
بجای اینکه ترمزهای سریع و سخت بگیرید، ابتدا محلی که قرار هست توقف کنید را در نظر بگیرید و سرعت خود را کمتر کنید تا در محل موردنظر راحتتر بتوانید نگه دارید
ترمزگرفتنهای محکم باعث نگرانی و خسته شدن مسافر شما خواهد شد
پوشش و ظاهر راننده بسیار مهم است، اصلاح سر و صورت و همچنین پشت گردن نیز از موارد مهم برای رانندگان می باشد چون مسافرانی که در صندلی های عقب نشسته اند
بیشترین جایی که از راننده مشاهده می کنند پشت گردن آنهاست
شما که راننده هستید نباید زمانیکه می خواهید داخل ماشین بشینید خود را از کت و کفش راحت کنید و آنها را در بیاورید، به همان صورت که در بیرون بوده اید به همان شکل داخلماشین بنشینید و رانندگی کنید
مورد دیگری که به شدت تاثیرگذارند مسیرهایی که از فرودگاه بسمت محل اقامت و جلسه آورده می شوند را از قبل در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین مسیرها را از لحاظ زیبایی
مسیر و ترافیک کمتر شهر انتخاب کنید
مطالب مرتبط اجاره ماشین عروس و برنامه ریزی عروسی اجاره ماشین عروس در تهرانمشاهده پست مشابه : 14 مزیت اجاره ماشین (بخش اول)